You released the fucking fury!

Måste få dedikera detta inlägg till min nya favoritsida. http://www.vadargrejen.se/. Så sköna grejer. Killen har verkligen för mycket fritid. Men det är desto roligare för mig. Om man ska beskriva en del av min humor s är det bara att gå in på den där sidan. Så rolig, om man förstår det humoristiska i det, vill säga.

Om jag nu ska göra mitt eget "Vad är grejen?" inlägg, så vill jag belysa detta ämne som jag och min vän har grunnat på.
I den nya "svenska" filmen "Ett öga rött" (som jag varken har sett eller vill se, räcker med att man har sett trailern) så frågar "den fina guzzilagon" killen som kan alla balla ord vad flagga heter på hans "språk". Han svarar att det heter "Fladderiflaggish".
Nu till Vad är grejen.
För det första: Vad fick hon flagga ifrån? Varför vill hon veta vad flagga betyder? Helt och hållet onödigt (nu har jag ju inte sett filmen, hon kanske har någon flaggmani, vad vet jag) men ändå. Flagga? Inte typ "Jag älskar dig" eller "Hej på dig". Flagga? För mig helt obreglipligt.
För det andra undrar jag över själva vokabuläret "Fladderiflaggish". Måste det alltid vara en flagga som "fladdrar" Tänk om det är en flagga som hänger på väggen då? Är det också en "fladderiflaggish" eller bara en "flaggish"? Det måste ju vara otroligt jobbigt att alltid säga "Fladderiflaggish". Varför  säga ett ord som är mer än dubbelt så långt som det ursprungliga ordet.
 
Förhoppningsvis är de ironsika med hela processen. Vi kanske har stört oss för mycket på detta och bör nog ta det med en nypa salt. Tyckte bara att det var roligt att filosofera inom ämnet.


Nää, nu bär det av mot grönare marker.


See you in Tokyo, bitch!

Kommentarer
Postat av: Sandrislaggish

haha skrattade väldans mycket åt detta dock, men sant roande inlägg. "vad är grejen" är en ny trend som Emanuel har införskaffat. Vi, rättare sagt, han trogna läsare borde tacka denna man för att han tänker på oss som har en grå vardag och färglägger den lite med Crocs, toapapper och Motorcyklar. Jag tycker att fler bgorde anhänga denna process och bli en "grejare"!

2007-09-06 @ 20:58:58
URL: http://sasmix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0