För JAG har tagit studenten! Fy faan vad JAG är bra!!!

Världens bästa dag, fredagen 1/6 2007. Förstår verkligen vad alla menar nu som tagit studenten. Det är verkligen en oförglömlig dag!
Började med champagnefrukost hos Erica med hela klassen. Hon bjöd på mackor och jordgubbar och alla hade det kul, var sån skön stämning full av förväntan. Kl 10.30 tog hela SmekBe04 bussen mot Huddinge centrum för att gå till kyrkan, i vilken stämningen också var ännu högre.
Efter det gled alla mössbeklädda treor upp till skolan för en rätt äcklig men rolig lunch.
Sedan var det betygsutdelning i klassrummet. Mina betyg var väl hyfsade, jag är nöjd iallafall.
Utspringet 13.36 var värkligen en upplevelse i sig. Alla tryckte sig mot utgången och vi bara sprang allt vi hade. Fattade knappt vad som hände. Försökte vara kvar i det ögonblicket så länge som möjligt innan jag begav mig till min familj som stog långt bort i männiksoskaran. Såklart ska alla parkera sina jättebarnvagnar mitt i klungan så man knappt kommer förbi. Blir så trött på sånt.
Flaket var hur kul som helst också. Körde i en och en halv timme fram och tillbaka mellan Huddinge centrum och Huddinge gymnasium. Kom inte längre än så. Men det var grymt kul ändå bortsett från att man nästa pissade på sig. Jag var inte själv om det kan jag säga.

Mottagningen var jättekul även den. Fick massor av fina presenter och det kändes nästan overkligt att jag fick all uppmärksamhet hela dagen. Däckade nästan runt kl 7 men försökte hålla mig uppe så gott det gick.
Kl 9 bar det av till Helena där de flesta tjejerna i klassen samlades för att peppa inför slutskivan på Hirschenkeller. Det var hur kul som helst även det. Synd var det bara att stackars Jacky stukade foten på vägen till tåget och Jennie fick bära henne på ryggen, och hoppa av med henne då de skulle till sjukhuset.
Väl framme vid skivan träffade man alla roliga kompisar och bekanta. Förutom att det var så svettigt och kvavt där inne så var det helt toppen!

På vägen hem från skivan gick jag det långsammaste jag kunde för att dra ut på hela dan. Ville verkligen inte att den skulle ta slut. Var på riktigt hittils den bästa dagen i mitt liv. Saknar den redan. Känns så overkligt att det man har väntat på alla dessa år är över, bara sådär.
Får vänta till nästa stora dag, bröllop och barnafödande, som dock inte kommer ske på en lååång tid.

Studentens bästa:
"För vi har vårat glada barnasinne kvar! Vart har ni erat glada barnasinne kvar?!"
"Det var det sämsta, det sämsta vi har hört. ÅÅÅÅÅ SOOOOPA!"

PS! Bilder kommer inom snar framtid.


FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN! FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN ! FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEEEEN!! FÖR FAAN VAD JAG ÄR BRA!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0